Kai galvojame apie naujas verslo idėjas, kažkodėl elektroniniu parduotuviu kurimas visada atrodo numeris vienas. Atrodo, kad būtent kuriant elektroninę parduotuvę, jūs galėtumėte turėti patogų ir gerą verslą, su kuriuo pagaliau užsidirbtumėte tiek, kad užtektų ir vaikų išlaikymui, ir paskolai namui, ir kelionėms į užsienį. Tačiau iš tiesų jums vertėtų prieš tai viską apgalvoti. Sukurti parduotuvę bus viena, bet toliau reikės žiūrėti, kaip sekasi viską parduoti, ir ar išeisite į pliusą, ar į minusą. Ką apsvarstyti ir įvertinti, prieš imantis elektroninės parduotuvės kūrimo idėjos?
Ištyrinėkite rinką
Prieš imantis bet kokio verslo, net nebūtinai elektroninės parduotuvės, visada reikia labai gerai ištyrinėti rinką. Kas jau yra padarę tokius verslus, kas būtų jūsų konkurentai. Iš ko jūs sprendžiate, kad žmonėms tikrai reikia to, ką siūlote, kad yra tokia paklausa. Ar jūsų rinka apsiribotų pardavimais Lietuvoje, ar būtų ir eksportas į užsienį? Atsakymai į klausimus galbūt iškart atvers akis ir padės suprasti, kad jūsų planas nelabai perspektyvus. O gal kaip tik suvoksite jo išskirtinumą ir tai, kodėl būsite pranašesni prieš konkurentus.
Apskaičiuokite investicijas ir atsiperkamumą
Dar vienas auksinis patarimas – labai gera viską suskaičiuokite. Vien elektroninės parduotuvės sukūrimas, tas programavimas, jau yra tikrai brangus dalykas. Paskaičiuokite, kiek kainuos suprogramuoti parduotuvę, kiek – ją išlaikyti, įskaitant techninį aptarnavimą, seo paslaugas ir t.t. Ir kiek kainuos jūsų parduodamos produkcijos įsigijimas? Tai bus turbūt didžiausia investicija. Jums reikės sukurti ir visą pardavimo, pristatymo, sandėliavimo, užsakymo sistemą, kas irgi nemažai jums kainuos ir laiko ir pinigų.
Turėkite blogiausią ir geriausią variantus
Kai viską skaičiuosite, nebūkite tie drambliukai, skrajojantys padebesiais ir skaičiuojantys maksimalią naudą. Niekada nebūna maksimalios naudos, nebent labai retais atvejais, bet kas sako, kad tai turėtų būti būtent jūsų atvejis? Taigi, imdamiesi šios veiklos iš anksto numatykite savo geriausius ir blogiausius variantus. Kas bus, jeigu bus labai gerai, ir kas bus, jeigu bus labai blogai. Pastarajam variantui pasiruoškite gelbėjimosi ratą ir turėkite omenyje, kad gal jo ir prireiks.
Pagalvokite apie savo išskirtinumą
Galiausiai, jeigu jau tikrai imsitės savo projekto, nepamirškite visoje komunikacijoje akcentuoti savo išskirtinumo, kitaip žmonės nežinos, kodėl reikėtų rinktis būtent jus. Dėl daugumos dalykų, nepamirškite, konkuruosite ir su užsienio rinkomis, mat daug dalykų lietuviai tiesiog mielu noru atsisiunčia iš užsienio parduotuvių.
Žmonės šiais laikais tikrai daug laiko praleidžia ieškodami prekių internetu, todėl mano nuomone elektroninės parduotuvės naudingos daugeliui verslų. Tačiau esant dideliam klientų skaičiui įmonėms reikėtų pagalvoti ir apie patogesnį ir greitesnį klientų valdymą. http://www.terraproject.lt/funkcionalumas/klientu-valdymas.aspx