Automobilio ratlankiai – jų priežiūra ir labiausiai paplitę pažeidimai

Foto: Shutterstock.com

Ratlankiai yra ir funkcinė, ir estetinė automobilio pakabos sudėtinė dalis, todėl jų tinkama priežiūra yra dvigubai svarbi kiekvieno sąmoningo automobilio vairuotojo pareiga. Šiame straipsnyje aptarsime įvairias ratlankių valymo ir priežiūros technikas, taip pat labiausiai paplitusius defektus ir patarimus, kaip jų išvengti!

Automobilio ratlankiai ir jų tipai

Prieš pradedant kalbėti apie ratlankių priežiūrą ir labiausiai paplitusių defektų aptarimą, reikėtų pradėti nuo nedidelės jų tipų ir konstrukcijų apžvalgos, nes ne visi ratlankiai ya vienodi. Kiekvienas iš ratlankių tipų reikalauja skirtingos priežiūros, taip pat patvarumas įvairiems pažeidimams irgi skiriasi.

Plieno ratlankiai

Šie ratlankiai pagaminti iš plieno lakštų ir taip pat vadinami perforuotais ratlankiais. Dėl gamybos technologijos jų svoris yra didesnis nei lengvojo lydinio ratlankių. Plieninių ratlankių pagrindinis privalumas yra palyginti žema kaina. Vienas iš pagrindinių priežasčių, kodėl juos įprastai naudoja blogomis oro sąlygomis yra jų smūgių absorbavimo savybės – jei plieno ratlankis atsimuša į šaligatvį ar kokį aštrų kampą, jie smūgį sugeria ir gali apsaugoti kitas automobilio pakabos dalis nuo pažeidimų. Nors šiems ratlankiams yra žemas atsparumas korozijai, juos tradiciškai naudoja žiemos sezonu, kaip kelių kokybė yra pablogėjusi ir praktiškumas yra svarbiau nei estetiškumas.

Lieti ratlankiai

Lieti ratlankiai nuo plieno ratlankių skiriasi gamybos metodais – jie liejami iš skirtingų lengvojo metalo aliuminio lydinių, padarančius žymiai lengvesniais (net iki 15 -30 %), lyginant su analogiško dydžio plieniniais ratlankiais. Mažesnė masė reiškia, kad su šiais ratlankiais pavara greičiau paspartės ir stabdymo kelias bus trumpesnis. Ratlankių mažas svoris pagerina ir degalų ekonomiškumą, sumažina kitų automobilio pakabos dalių apkrovą ir jų dilimą. Aliuminio lydiniai yra mažiau jautrūs korozijai, todėl rūdis žymiai mažiau nei plieniniai automobilio “batai”. Kaip lietų ratlankių minusą galime paminėti palyginti aukštą kainą ir nepatvarumą aštriems smūgiams, dėl kurių atsiranda įtrūkimai ratlankiuose, o ne įlinksta.

Foto: Shutterstock.com

Kaltiniai ratlankiai

Taip pat ir kaltiniai ratlankiai yra pagaminti iš skirtingų lydinių, tačiau jų ypatingas pagaminimo procesas (kaltinimas) juos leidžia padaryti dar lengvesniais ir patvaresniais nei lieti ratlankiai. Dėl aukštų našumo rodiklių, šie ratlankiai daugiausiai naudojami automobilių sporte. Kaltinių ratlankių kainos yra daug aukštesnėje kategorijoje lyginant su lietais ratlankiais.

Surenkamieji ratlankiai

Surenkamieji ratlankiai yra pagaminti naudojant tokius pačius lietinių ratlankių gaminimo metodus, tačiau jie nebus vientisi lydiniai arba kaltiniai dirbiniai, o kelių dalių rinkinys. Šios konstrukcijos privalumas yra galimybė pažeidimo atveju pakeisti arba taisyti tik tą atskirą ratlankių komponentą, bet kaip minusas yra palyginti aukšta kaina.

Ratlankių priežūra ir valymas

Ant automobilio ratlankių, ypač jei keliuose nevyrauja šiltas ir sausas oras, dauguma nešvarumų susidaro palyginti greitai – stabdžių likučių dulkės, smėlis, druska ir purvas – visa tai nuo ratų patenka ir ant ratlankių paviršiaus. Purvini ratlankiai ne tik pablogina automobilio vizualų vaizdą, bet ir gali pakenkti ratlankių paviršių, todėl juos rekomenduojama valyti, kaip tik yra galimybė!

Norint užtikrinti, kad ratlankiai dar ilgai išlaikytų esamą drėgmę, priklausomai nuo automobilio naudojimo dažnumo, patartina juos valyti vidutiniškai 2 – 4 kartus per mėnesį. Be reguliarios priežiūros, nepalankių aplinkos sąlygų (drėgmė, druska ir tt.) įtakos, ratlankiai bus sugadinti, jei tik nėra padengti specialiu apsauginiu sluoksniu ir bus veikiami korozijos.

Foto: Shutterstock.com

Žemiau pateikiame keletą patarimų ir gerus ratlankių valymo prakiškus patarimus, kurie padės Jūms ratlankius išlaikyti švarius ir tvarkingus. Ratlankių teisinga valymo darbų eiga:

  1. Prieš pradėdami intensyvų valymą, patartina pradėti nuo ratlankių praplovimo su vandeniu.
  2. Naudokite specialią ratlankių valymo priemonę (atkreipkite dėmesį į produkto žymėjimą, norint sužinoti, kokiam ratlankių tipui jis labiausiai tinkamas) .
  3. Leisk jai suveikti keletą minučių, tuo pačiu stebėdami, kad ji nenukristų.
  4. Pašalinkite dulkes su kempinės ar šluotelės pagalba.
  5. Nuplaukite švariu ir nemineralizuotu vandeniu.
  6. Nuplaukite, naudojant švarų audinį arba zomšo gabalėlį.
  7. Kaip ratlankis bus nuvalytas, galite padengti skystu bespalviu vašku.

Jei ant ratlankio aptikote akmens arba šaligatvio krašto sukeltus pažeidimus, artimiausiu laiku padenkite juos koreaguojančiu pieštuku. Tai padės pažeistas vietas apsaugti nuo išorinių aplinkos pažeidimų ir sumažins rūdžių atsiradimo galimybę.

Dažniausi ratlankių pažeidimai

Kosmetiniai defektai

Prie jų priskiriami įvairūs įbrėžimai ir pažeidimai, kurie atsiranda nuo atšokusių akmenų, įvažiavus į duobę ir nubrozdinus į šaligatvį. Jei pažeidimas atsiranda ant plieno ratlankių, tada nėra jokio pagrindo nerimauti, nes jis, atsižvelgiant į Lietuvos kelių kokybę, tikrai nebus ir paskutinis. Šiuos ratlankius sezono pabaigoje galima patiems nupoliruoti ir perdažyti, jei jiems yra yprasta juoda spalva arba atiduoti į automobilių servisą, kur palyginti už nedidelę sumą tą atliks specialistas.

Jei pažeistas lietinis ratlankis, procesas yra ilgas ir taip pat ir brangus, nes jį būtina chemiškai nuvalyti, patepti ir perdažyti. Dirbtuvėse už šią paslaugą iš jūsų paprašys 15 -40 eurų už ratlankį.

Foto: Shutterstock.com

Sulankstyti arba suskilę ratlankiai

Jei duobė, į kurią pavyko įvažiuoti yra aštri ir gili bei ratlankis yra deformuotas dėl stipraus smūgio, jį galima arba suklijuoti, suvirinti arba pavirinti išlūžusią dalį. Reikia atkreipti dėmesį, kad ne visais atvejais remontavimas yra įmanomas, patvarus ir naudingas. Pažeistų plieninių ratlankių atveju patogiau ir pigiau bus tiesiog pakeisti kitu!

Jei lietas ratlankis yra sulenktas, bet ne sutrūkęs, jį galima valcuoti. Valcavimo proceso metu ratlankis atgauna formą (tai kainuoja nuo 15 iki 45 eurų) ir jei yra būtina, jį galima nušlifuoti arba aplyginti kraštus. Lietinio ratlankio įtrūkimo atveju remonto išlaidos bus didesnės (apie 40 -60 eurų) ir nėra garantijos, kad su šiais ratlankiais praeisite techninę apžiūrą, todėl šiuo atveju geriau priimti nuostolius ir įsigyti naują ratlankių komplektą pas Padangos1.lt

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *