Nusprendus įkurti savo parduotuvę iš anksto yra labai svarbu apgalvoti ne tik finansinius aspektus, bet ir apie pačią įmonės komunikaciją bei prekinio ženklo tikslus ir asociacijas, todėl labai svarbu pradėti nuo kūrybiško ir originalaus įmonės pavadinimo sukūrimo. Parduotuvės pavadinimas turi būti aišku ir neturėti jokių neigiamų asociacijų, o klientui pasigirti „pirkau čia“ turi būti malonumas, o ne gėda. Išties atrodo, kad parduotuvės pavadinimui nereikėtų skirti daug laiko, juk esmė yra ne jame, o parduotuvės siūlomose prekės, tačiau tai jau yra pagrindinė mąstymo klaida, kuri gali įtakoti mažesnius pardavimus.
Taisyklės
Įmonės pavadinimas, visų pirmiausia, turėtų būti neilgas, paprastas ir greitai įsimenamas. Ilgi pavadinimai dažniausiai greitai pamirštami, yra trumpinami klientų galbūt nevisada taip, kaip norėtųsi bei yra iš esmės nepatogūs. Parduotuvės pavadinimas turi būti tarsi trumpas ir aiškus efektas, kuris įstringa žmonėms į galvas. Be jokios abejonės, tarptautiniai parduotuvių pavadinimai anglų kalba visuomet skamba kur kas geriau nei lietuviški, tačiau ir Lietuvos rinkoje yra gan kokybiškų, trumpų ir efektyvių parduotuvių pavadinimų. Jei vis dėlto renkatės lietuvišką pavadiną, tuomet jokių būdu nesirinkite mažybinės formos, nes ji dažniausiai skamba nekaip.
Renkantis įmonės pavadinimą galite rinktis iš visiškai nieko nereiškiančių (o galbūt kaip tik reiškiančių?) raidžių samplaikos, kuri gerai skamba, iš tam tikrų žodžių, gyvūnų, gamtos, pasaulio šalių ar bet kokių kitų sričių, svarbiausia, kad renkantis pavadinimą, kuris nėra tik raidžių samplaika, būtina atsižvelgti į tai, kad pavadinimas turi atitikti įmonės viziją, prekes bei įvaizdį. Dažnai žmonės renkasi gyvūnų pavadinimus, kurie atspindi jų verslo ir prekės idėją.
Atsiminkite, jog prekinis ženklas yra išties svarbus, todėl verta jam skirti laiko. Pravartu padaryti ir potencialių klientų tyrimą, kad galėtumėte suprasti jų poreikius, nusistatyti jų amžių bei veiklas. Turėdami tokią informaciją galėsite lengviau apsispręsti kokiu keliu eiti, kuriant savo prekinį ženklą ir parduotuvės pavadinimą. Jūsų parduotuvės pavadinimas turi būti originalus, keliantis intrigą bei, žinoma, gerai išdirbtas, nes tik į daug darbo įdėtus prekinius ženklus žmonės atkreipia dėmesį ir „pirkau čia“ veiksnys tampa natūralia reklama.