Kaip Lietuvoje vykdomi tarptautiniai kroviniu pervezimai? Ar visi vilkikai, kuriuos sutinkame keliuose, auto magistralėse, yra mūsų pačių, ir veža krovinius tik nuo mūsų vieno miestelio iki kito? Puikiai žinome, kad mūsų keliais pravažiuoja daug kitų Europos valstybių vilkikų, vežančių krovinius. Tad mūsų susisiekimo kokybė yra svarbi visai Europai, o ne tik mums patiems, verkšlenantiems dėl atsivėrusios kelyje duobės. Teoriškai, netgi esame Europos centras, tad mūsų keliais prakeliauja daug tarptautinių krovinių. Kuo keliauja transportas?
Keliai ir auto magistralės
Per Lietuvą eina kelios pagrindinės auto magistralės, kuriomis nuolat tarptautinius krovinius vežame ir mes patys, ir kaimynai, ir kitos Europos šalys, taip pat ir tranzitas iš Rusijos, Baltarusijos, ne Šengeno zonos valstybių. Vilkikai važiuoja magistralėmis, po miestus šiaip sau nesisukinėja. Jų tikslas yra kažką nugabenti, kažką pargabenti, ir laikas bei tikslumas yra labai svarbu. Aišku, esant tikrai lietuviškai žiemai, mūsų keliuose pasidaro šiek tiek pavojinga, nes baisu tampa ne patiems paslysti, o baisu, jeigu į mus kažkas paslys ir atsitrenks.
Uostai
Taip pat kiti keliai yra vandenimis. Mūsų šalyje yra keli uostai, tačiau štai Kauno marių uostas yra labiau pramoginis ir niekas rimtų krovinių iš ten negabena. O Klaipėdos uostas yra ir pramoginis, ir pramoninis. Dėl to prie uosto būdami matysime ne tik gražius išplaukiančius kruizus, bet ir puikias dideles pramonines krovinių talpyklas. Kažkas visą naktį kažką iškrauna, kažką pakrauna. Toks jau tas uosto gyvenimas. Taip pat pastebėsime, kad ir plaukioja tikri pramoniniai laivai. Kai kuriems dalykams atkeliauti tikrai patogiausia yra būtent jūrų transportas. Tarkime, maisto produktai iš kitų žemynų yra atplukdomi, nes reikia gabenti labai didelius kiekius, išlaikyti žemą temperatūrą.
Oro uostai
Nors krovininių lėktuvų yra nedaug, tačiau kai kurie kroviniai gali būti atgabenti ir oro transportu. Dažniausiai tai labai smulkūs ir brangūs kroviniai, kuriems reikalinga ypatinga priežiūra. Tačiau dažniau oro transportu keliauja patys žmonės, nors kartais ir gali būti skraidinami tam tikrų rūšių kroviniai.
Būtų naivu tikėtis, jog masė vilkikų, važiuojančių mūsų keliais ir automagistralėmis, veža krovinius tik nuo vieno Lietuvos miesto sandėlio iki kito. Juk Lietuva yra Europos centras, tad čia pravažiuoja daugybė užsienio valstybių vežėjų transporto priemonių.
Man kiek teko pasirūpinti krovinio gabenimu į Lietuvą, tai naudojausi krovininių keltų paslaugomis. Tikrai geras būdas, tokia logistika labai pasiteisino.